Přepínač stylů

Barevné schéma

HBO Max získává zpět své jméno: Warner Bros. Discovery sází na sílu značky

HBO Max získává zpět své jméno: Warner Bros. Discovery sází na sílu značky

HBO Max: Návrat legendy, která táhne diváky

Někdy se ukáže, že experiment prostě nevyjde. Přesně to platí pro nedávný rebranding Max, který nyní Warner Bros. Discovery (WBD) vrací tam, kde to diváci chtěli od začátku – k HBO Max. Už letos v létě nás tak čeká návrat dobře známé značky, která si udržela punc kvality, co ostatní streamovací služby často jen závidí.

Když v roce 2023 přišel přerod HBO Max na Max, zněl to logicky: odstranit zmatky kolem jména, rozšířit nabídku o jiné pořady (třeba z Discovery Channel, CNN nebo Food Network). Ve výsledku se ale ukázalo, že diváci víc než kvantitu chtějí vědět, co jim vlastně služba nabízí. HBO jednoduše pro většinu lidí znamená špičkový seriál, pečlivě vybrané filmy a televizní události, o kterých se mluví.

Reakce na změnu proto nebyly nijak vřelé. Diskuze zaplnily stížnosti, proč mizí ikonické logo a co je to vůbec Max, když každý chodil 'na HBO'. WBD sice nabídli přes 35 000 hodin zábavy včetně rodinných a reality pořadů, ale ukázalo se, že to vlastně není to, za co si lidé platí. Když padlo rozhodnutí odstranit stovky hodin reality pořadů jako '90 Day' nebo 'Ghost Adventures', bylo jasné, kudy dál – zpět ke kořenům.

Strategie sází na tradici i čísla

Strategie sází na tradici i čísla

Casey Bloys, šéf HBO a Max, otevřeně přiznal, že s odkazem na značku HBO se prostě lépe prodává i ta největší streamovací platforma. Seriály jako 'Rodina Sopránů', 'Deadwood' nebo novinky typu 'The Last of Us' jsou dnes v podstatě kulturním kapitálem. A to je přesně to, čím chce HBO Max v boji s Netflixem, Disney+ či Prime Video zaujmout. Věrnost značce, která od začátku říká „tohle je televize na úrovni kina“, je jejich největším trumfem.

Ve světě, kde si už asi každý zkusil nějakou službu odfláknout a zase opravovat, není úplně běžné přiznat chybu. WBD ale celou změnu berou s humorem. Na sociálních sítích si dělají srandu ze svého „Reverse Uno“, kdy vracejí do hry původní jméno. Je to chytrá komunikace – ukázat, že firma naslouchá zpětné vazbě a dokáže měnit směr, když data nebo hlas zákazníka řeknou jasně „tohle ne“.

I přes všechny tyhle kotrmelce ale HBO Max roste. Za poslední rok přibylo 22 milionů předplatitelů a ambice jsou fakt velké: v roce 2026 chce WBD překonat hranici 150 milionů odběratelů. David Zaslav, generální ředitel WBD, věří, že právě návrat k silné značce HBO, kterou si lidé spojují s prestiží a pečlivým výběrem pořadů, výrazně pomůže v růstu i v tvrdém globálním streamovacím boji.

Celý tah Warner Bros. Discovery ukazuje jednu věc: silné a jasné značky, které mají historii a konkrétní kvality, ještě zdaleka nevycházejí z módy. Naopak – právě v přetlaku průměrné nabídky mohou být rozhodujícím faktorem pro diváka, který si pečlivě vybírá, za co měsíčně platí.

Sdílet s přáteli

Přidat komentář