8 srp 2025
- 0 Komentáře
Nová kampaň Fortuny: Slon jako symbol štěstí a odvahy
Česká sázková společnost Fortuna vsadila v poslední kampani na neotřelé spojení – energického slona, chytlavou hudbu a směs rychlých vizuálních efektů, která má v lidech zanechat dojem „Bláznivé jízdy, řemeslně špičkové.“ Heslo „Štěstí máš v sobě!“ doprovází celou akci a firma tím chce dát do rukou zákazníků pomyslné otěže štěstěny. Samotný slon v reklamě plní roli maskota a talismanu pro úspěch, což má odlišit Fortunu od ostatních hráčů na trhu. Ulice a veřejný prostor posledních týdnů zaplnily OOH bannery s tímto motivem, vystupující v kontrastu třeba s kampaní Procházky, která se na českou veřejnost snáší v mnohem usedlejším duchu.
Kreativita, řemeslnost, ale i otazníky nad slonem
Marketingová odbornice Markéta Tomanová si pochvaluje čerstvost, s jakou se tým Fortuny do vizuálního zážitku pustil. Říká: „Kampaň spojuje vizuální hravost s jasnou myšlenkou, že štěstí má každý ve vlastních rukou. Není to nic vymyšleného načisto – naopak, všechno do sebe skvěle zapadá.“ Tomáš Feňo z Czech Promotion přidává, že maskot slona působí v OOH reklamách silně a nezaměnitelně: „Funguje lépe než Procházka. Lidi si Fortunu díky slonovi snadněji spojí.“
Ne všichni ale vnímají zvolený motiv jednoznačně. Někteří recenzenti nevědí, jestli má slon evokovat opravdu jen enormní výhry, nebo je v celé kompozici spíš zvláštním hravým prvkem bez hlubšího významu. Symboliku si mohou diváci vyložit po svém nebo ji zcela minout.
Výsledek pozorování sledovanosti napověděl, že rychlé střihy a akční scény docela odvádí pozornost od stabilního prvku značky Fortuny, což vede k mírně podprůměrné koncentraci u diváka. V jednu chvíli člověka zaujme slon, jindy melouny valící se obrazovkou, jindy svižný hudební motiv – a brand samotný někdy lehce zanikne.
Přesto se Fortuně podařilo hlavní myšlenku reklamy srozumitelně předat. Odborníci oceňují jednoduchý vizuální jazyk, kde stačí lusknutí prsty, aby divák pochopil, co značka nabízí: dostupnost, jednoduchost sázení a pozitivní emoce. Na tyto pilíře sází celý spot. Kdo sledoval pozorně, odnáší si jasný vzkaz, že štěstí může být opravdu v našich rukach. Fortuna tím vytváří vlastní, zapamatovatelný styl, který se nebojí odlišovat i za cenu kontroverze.